Фрикційне кільце снігоприбирача: несправності, заміна, виготовлення
Фрикційне кільце снігоприбиральної машини є одним з основних елементів її зчеплення і коробки передач. Кругла деталь з отвором по центру часто виготовляється зі сталі для штампування або алюмінію. Призначенням кільця фрикціона є поворот коліс на швидкості, яка задана КПП.
Поширені несправності деталі
При роботі снігоприбирача передачі перемикаються без зупинки механізму. Це призводить до швидкого зносу гумового ущільнювача кільця фрикціона. Далі це часто веде до поломки і металевої частини запчастини.
Більш негативно впливає на дану складову механізму і регулярне буксування коліс. Наприклад, на поверхні кілець з'являються поглиблення внаслідок значного тиску, що чиниться на самі колеса.
Іншою проблемою є корозійні процеси, які можуть поширюватися внаслідок підвищеної вологості. З'являючись на металевих деталях агрегату, іржа призводить до поступового руйнування кілець. Пізніше це проявляється в різкому скрипе при експлуатації снігоприбиральної машини. Зокрема, можна почути звук під час перемикання швидкісних передач.
На жаль, відновити деталь практично неможливо, якщо вона вже пошкоджена. І для продовження експлуатації снігоприбирача потрібна повна заміна фрикційного кільця.
Вона проводиться за чітко визначеним алгоритмом:
- перш за все, бензин повністю зливається з паливного бака;
- ключ запалювання витягується;
- потрібно дочекатися повного охолодження двигуна;
- після викручується свічка запалювання;
- демонтуються штифти стопора і колеса;
- знімається верхня складова КПП;
- демонтується штифт пружинного затиску;
- далі відбувається зняття опорного фланця;
- після важливо провести демонтаж механізму фрикціона;
- тепер можна приступити до найголовнішого – демонтувати пошкоджену деталь і поставити нове фрикційне кільце.
Після того, як проведена зворотна збірка, необхідно провести перевірку функціонування КПП. Для цього на снігоприбиральник заводиться і прогрівається двигун. Далі необхідно використовувати його за призначенням, але не прибирати опади. Тобто, важливо не навантажувати механізм під час тестового запуску. Заміна проведена правильно в тому випадку, якщо зміна передач не створює сторонніх звуків.
Деталь має доступну ціну для того, щоб придбати її в спеціалізованому магазині, а не виготовляти його самостійно. Тим не менш, при необхідності можна виточити фрикційне кільце своїми силами. Оскільки складова механізму повинна залишатися ідеально рівною, потрібно багато працювати напилком.
Що необхідно використовувати:
- підходить за розміром гумове кільце;
- напилок;
- болгарку;
- плоскогубці;
- металеве кільце, відповідне по діаметру;
- рідкі цвяхи.
Металевий диск повинен мати ідеально гладку поверхню, яка попередньо повинна бути оброблена болгаркою. Далі важливо вдалися всі шорсткості за допомогою напилка.
Наступний крок – центральний отвір. Для його виточки в заготівлі потрібно використовувати болгарку і напилок. Після виконаної роботи на деталь надівається гумовий ущільнювач. Тут потрібні рідкі цвяхи, які наносяться на зовнішню частину отриманого фрикційного кільця. Під час поєднання складових, можливо, знадобиться викрутка або плоскогубці.
Встановлювати деталь на снігоприбиральну машину можна, коли рідкі цвяхи висохли. Далі, як вказувалося раніше, снігоприбирач включається і тестується без навантаження.