Регулювання карбюратора бензопили: як, коли і навіщо?
Бензопила – інструмент досить складний, цілком природно, що вона потребує періодичного грамотному обслуговуванні. Своєчасна чистка її фільтрів і їх заміна, а також своєчасна і якісна регулювання карбюратора – саме ці заходи допоможуть бензопили функціонувати без особливих проблем, тривалий час. У цьому матеріалі ми поговоримо про налаштування карбюратора у цього інструменту, і про те, навіщо вона потрібна.
В яких ситуаціях карбюратор потребує регулюванню?
У нових інструментів карбюратори вже ідеально відрегульовані виробником, що природно. Але, щоб відкачувати пройшла «по накатаній», потрібно спочатку запускати двигун на мінімальних обертах, і безпосередньо регулювати карбюратор. Після цього, щоб двигун міг ефективно функціонувати, потрібно вже точна настройка.
Підвищений витрата бензину у такого інструменту, як бензопила – ще один сигнал до проведення регулювання. Якщо бензопила раптом сильно димить, а нагар забиває глушник, потужність її знижується. Дефіцит палива призводить до недостатньої змащення деталей та їх раннього зношування.
Суміш недостатньої якості – це очевидна причина перегріву двигуна, а також заклинювання. З-за цього як раз бензопила може не заводитися.
Якщо двигун просто глухне, і не «працює» на повній потужності, до того ж не тримає обороти вхолосту, регулювання гостро необхідна.
Це важливо: виробляти карбюраторну налаштування можна виключно з чистими фільтрами – паливних і повітряних!
Інструменти, які потрібні для регулювання
Провести карбюраторну регулювання неможливо, не маючи під рукою наступних інструментів:
- тахометра - з його допомогою можна точно підрахувати, на яку максимальну кількість оборотів двигун здатний, і їх скорегувати, під вимоги виробника;
- викрутки шлицевой;
- ключа регулювального.
До речі, окремі моделі можна відрегулювати виключно в сервісних центрах, які авторизовала на ремонт бензопил компанія, яка їх випустила. Зроблено це з метою мінімізації поломок, із-за неправильної установки непрофесіоналами. Але бувають ситуації коли регулювання вже не допоможе, у цьому випадку необхідно звернутися у магазин по продажу запчастин для бензопил, за покупкою нового.
Це важливо: налаштовувати будь-які бензопили бажано тільки в офіційних центрах-сервісах, володарів відповідних сертифікатів.
Як налаштувати карбюратор за всіма правилами?
Для цього слід виконати наступні дії:
- Відрегулювати двигун на його гранично низьких оборотах, на безперебійну роботу.
- На максимальних - налаштувати карбюратор належним чином подавати паливну суміш.
- В холостому режимі – зробити бездоганно точну карбюраторну регулювання;
- Всебічно, в усіх режимах, перевірити роботу пилки з бензиновим двигуном.
Це важливо: приступати до карбюраторною налаштуванні допустимо лише після того, як двигун інструменту достатньо нагріється і трохи попрацює.
Далі ми детальніше розглянемо ідеальну карбюраторну регулювання. Карбюратор абсолютно будь-якого виду є володарем трьох регулювальних гвинтів:
- (Т) гвинт у відповіді за бездоганно точне налаштування, в режимі рухової холостої роботи.
- (Н) гвинт відповідає за роботу на межі можливостей (на максимумі оборотів).
- (L) гвинт, на низьких оборотах, відповідає за утворення суміші.
При закручуванні гвинтів типу (Н) і (L) відбувається збіднення суміші і подача палива, і обороти, природно, зростають.
Докладний опис процесу налаштування
У разі, якщо регулювання у карбюратора геть відсутній, і бензопила не діє, стартом буде встановлення в положення «стандарт» гвинтів (L) і (H) (в одну п'яту їх обороту, до 100% закручування).
Наступний крок – запуск двигуна, для його помірного нагрівання. Далі доведеться налаштувати низькооборотний режим, регулюванням L гвинта і ходу (Т) холостого. З цією метою закручується L гвинт, до максимуму обертів двигуна, далі він на одну четверту відпускається. Потім вже холостий хід нормалізується гвинтом (Т).
Тяга і максимум оборотів регулюються вже після проведення наладки на низьких обертах. З цією метою (Н) гвинт треба дуже повільно закрутити, потім ретельно перевірити обороти, користуючись електронним тахометром.
Це важливо: категорично не можна перевищувати максимум обертів, який спочатку заявлений виробником двигуна!
Після успішного проходження всіх етапів регулювання слід перевірити роботу електропили на всіх режимах, і це – найважливіший етап усього процесу. Щоб це зробити, треба дозволити інструменту охолонути, а потім запускати його, застосовуючи алгоритм запуску для холодних пив.
Якщо інструмент функціонує на холостому ходу належним чином, можна перевірити, як він буде пиляти. Якщо при розпилі є проблеми з потужністю бензопили, то першим кроком до виправлення проблеми буде повторна регулювання (Н) гвинта, викручуванням і перевіркою тяги в його роботі.
Це важливо: якщо тяга втрачається на максимумі, який рекомендований виробником, це може говорити про низьку якість бензину, або про знос ЦПГ.
Як відрегулювати карбюратор «китайського походження»?
Регулювання карбюраторів у інструментів, які приїхали з Китаю нічим не відрізняється від звичайної, описаної вище, у європейських інструментів. Виготовлені вони так само, і володіють абсолютно такими ж гвинтами.
Єдина відмінність такої регулювання для китайського інструменту в наступному: гвинти (L) і (H), при їх первинній настройці, потрібно вивертати на пару оборотів. Далі все робиться точно так само, за описаним у цьому матеріалі алгоритмом.