Правильна обкатка бензопили: поради професіоналів
Купуючи новеньку бензопилу, покупцеві порекомендують обкатати її перед роботою, при цьому в різних спеціальних магазинах рекомендації по обкатці можуть значно відрізнятися.
Для чого її роблять
Бензопильная обкатка – операція з притирання деталей циліндропоршневої групи. По результату повністю формуються ідеальні зазори циліндра до поршневому кільця двигуна агрегату. Під час здійснення обкатки тиск в циліндрі двигуна неодмінно зростає, а це прямо пропорційно позначається на максимізації потужності і поведінці інструменту при запуску.
Така операція є надалі каталізатором якості функціонування апарату, так як завдяки найкращої притиранні кільця і циліндра ефект від передачі поршневого тепла, отриманого від згоряння бензину, стінок циліндра набагато вище. Тому цей механізм усуває розплавлення деталей.
Якщо власник бензопили відступить від умов обкатки, він обов'язково знизить працездатність бензопили, її термін служби і потужність. Неправильна експлуатація бензопили в перші години роботи призведе до того, що заклинить движок, зависнуть поршневі кільця, утворюються теплові задираки циліндра пилки. Господарю агрегату відмовлено в гарантійному ремонті через перегріву двигуна. Тоді доведеться купувати нові запчастини для бензопили за свій рахунок!
Тому варто серйозно підійти до питання першою експлуатації техніки, організувати найбільш прийнятний режим роботи движка. У мережі часто рекомендують проводити обкатку на холостих обертах, це абсолютна маячня, так як утворюється надмірна кількість нагару. Обертання колінчастого вала двигуна на холостому режимі мінімальне, а від цього повністю залежить охлажденность двотактного двигуна. Чим більше оборотів, тим вище охолодження, тому в робочому режимі движок буде нормально охолоджений.
Алгоритм правильної обкатки
У перші три години використання бензопили слід забезпечити її оптимальним обсягом мастила, тому рекомендується збагатити тепловоздушную суміш. Це можливо зробити на професійних і напівпрофесійних бензопилах регулюванням карбюратора. Гвинтом Н слід знизити обороти від 600 до 700 в хвилину.
Якщо у Вас немає тахометра, здійснити перевірку можна за наступним алгоритмом: гвинт H повернути на 90 градусів у напрямку до збагаченого палива, на слух зафіксувати звук роботи двигуна і димність глушника (диму повинно стати більше). Після повної обкатки пили без тахометра вже не обійтися, так як слід здійснити точне регулювання карбюратора. Не слід перевищувати максимальну кількість обертів, адже це може призвести до поломки інструменту від надмірного навантаження на деталі.
При відсутності досвіду обкатки або маючи модель побутового використання, яка не оснащена регулювальним гвинтом, слід попросити допомоги в спеціальному сервісі або магазині. Щоб недосвідчений користувач не робив обкатку, деякі моделі пив мають регулювальні гвинти з унікальним шліцом під спеціальні ключ, скористатися яким можна тільки в сервісному центрі з сертифікатом.
Якщо ж власник вирішив обкатати побутову бензопилу будинку без спеціально ключа потрібно знизити пропорцію суміші бензину з маслом, працюючи з інструментом переривчасто, щоб той частіше остигав.
Алгоритм обкатки інструменту, який був в ремонті
Відремонтовану бензопилу слід обкатати, по тому ж принципу що і нову, а для цього слід виконати певні дії:
1. Викрутити гвинт H на 90 градусів від початкового положення при найвищих обертах для збагачення тепловоздушной суміші. Для побутових пив – підвищити обсяг масла в пропорції з бензином;
2. Регулярно припиняти процес щоб двигун остигав;
3. Після чотиригодинної роботи повернути гвинт H в початкове положення для забезпечення максимального числа обертів. Для побутових – розводити суміш палива по інструкції.
Чи потрібно обкатувати ланцюг і шину?
Обкатка ланцюга і шини не проводиться, так як ці запчастини не потребують притирання, а навпаки через конструкції знижують тертя. Для нормального функціонування цих елементів слід перевірити тільки натяг при установці, а за потреби відрегулювати його. Ці елементи слід змащувати маслом з високою адгезийной ступенем, яка створює маслянисту плівочку по всій поверхні шини, як у верхній, так і в нижній частині. На шину масло подається за допомогою масляного насоса, він автоматично збільшує обсяг подачі масла, коли підвищуються обороти движка.
Чи відрізняється обкатка китайської бензопили?
Ні, адже конструкція пив практично однакова, складається з двигуна внутрішнього згорання, робочий процес якого вчиняється за два ходи поршня в кожному з циліндрів. Тому обкатка буде відбуватися за тим же принципом, що і з російськими чи європейськими машинами.
Спростить процес обкатки оснащеність всього модельного ряду китайського виробництва регулювальними гвинтами карбюратора, тому можна самостійно скоротити оборотність движка.
Після обкатки бензопила не завелася, як це виправити?
Якщо по завершенню операції охолола пила не заводиться, поломка криється в тому, що не відрегульований карбюратор. Обкатавши движок, паливо, яке збагатили, може тільки нашкодити машині, привести до переливу бензину з маслом, що і призводить до запуску. Щоб завести бензопилу слід:
1. Викрутити і оглянути свічку. Якщо вона волога, значить причина пошкодження перелив палива. Для виключення інших причин перевірте свічку на іскроутворення;
2. Щоб видалити непотрібне паливо в системі слід перевернути бензопилу при вимкненому запаленні і посмикати ручку стартера.
3. Поверніть свічку в зворотне положення.
4. Проведіть регулювання гвинта Н: спочатку повністю закрутіть його, потім виверніть на один оборот.
5. Запустити бензопилу.