Як працює система змащення ланцюга бензопили! У деталях...
Однією з найбільш важливих систем у структурі бензопили є система примусової мастила ланцюга. Вона необхідна для нормальної роботи інструменту і забезпечує зниження тертя ланцюга пилки про шину.
Система змащення ланцюга бензопили
Інструмент має насос, який подає певну кількість мастила з адгезійними властивостями на шину пилки. Ці властивості дозволяють їй більш рівномірно лягає на поверхню шини. Дозування може збільшуватися або зменшуватися залежно від інтенсивності роботи пилки. Давайте більш детально розглянемо, як функціонує ця система.
Конструкція мастильної системи
Інструменти різного походження іноді мають невеликі відмінності в мастильній системі. Тим не менш, конструкція не змінюються. У мастильну систему входить:
· Маслобак.
· Фільтр (фіксується в баці).
· Маслопровід (з маслостойкого матеріалу).
· Маслонасос.
· Шестерня черв'ячної передачі.
· Шина.
Функціонування мастильної системи
Головна деталь – насос. Шестірня, що знаходиться на головному валу рухає насосний вал за допомогою черв'ячної передачі. З допомогою утворився тиску масло витікає на шину.
Закінчується масляний канал там, де шина з'єднується з картером. Там є поздовжня проточка, на яку потрапляє масляний канал. Ця деталь потрібна, щоб забезпечити подачу олії на шину в будь-якому її положенні.
Потім за справу береться ланцюг. Вона розподіляє мастило по всій поверхні шини з допомогою спеціальної проточки або отворів у кожній ланці (залежить від моделі).
Є моделі зі спеціальним насосом, які регулюють пропускну здатність і дозволяють подавати більше або менше масла в залежності від потреби. Досить корисна функція, яка дозволяє раціонально витрачати масло.
Несправності в мастильної системі і як їх усунути
Всі несправності в мастильної системі можна умовно поділити на 2 типи:
· Загальні (зустрічаються в кожній з моделей);
· Індивідуальні (притаманні конкретним моделям);
Заборонено використовувати бензопилу без змащення. Це негативно впливає на тертьові деталі.
Ознаки поломки
· Сухість або розтягнутість ланцюга;
· Шина швидко і сильно нагрівається (розплавлення фарби);
· Кількість масла в баку не зменшується, навіть після тривалої роботи з інструментом;
· Пила погано ріже навіть на заточеною ланцюга.
Це вказує нам на поломку в мастильній системі. Щоб зрозуміти, чи все з механізмом в порядку – зніміть бічну шину і запустіть двигун. Злегка додайте обертів і подивіться тече мастило. Якщо так, то цього мало, щоб зменшити тертя. Потрібно прочистити, поміняти фільтр або підкоригувати кількість подаваного масла, якщо модель пилки це дозволяє. Якщо масла немає, значить поломка не поверхнева і розбиратися потрібно більш детально.
Також, перевірити подачу можна, не знімаючи шину. Помістіть кінець пилки над яким-небудь предметом. Бажано, щоб відстань була менше 10 см від поверхні предмета. Заведіть пилу на самий максимум. Якщо ви бачите масляні плями на предметі, значить подача здійснюється. Для цього відмінно підійде папір.
Діагностика поломки
Якщо після перевірки з'ясувалося, що подача мастила порушена, значить потрібна ґрунтовна діагностика з повним демонтажем мастильної системи. Це досить складно для професіонала, тому, краще всього звернутися в сервіс. Іноді, достатньо просто замінити фільтруючий елемент, але досить рідкісний випадок.
Найпоширеніші поломки
1. Розрив масляного шланга. Вимагає заміни.
2. Відсутність різьблення на валу насоса. Вимагає заміни.
3. Деформація різьби на ведучої шестерні насоса. Вимагає заміни.
4. Відсутність штопора головного вала. Усувається заміною рідний деталі на який-небудь гвоздик схожого діаметра.
5. Засмічення трубки. Виправляється продуванням струменем повітря під тиском або чищенням за допомогою дроту.
6. Засмічення фільтра.
7. У такий пили Штиль MS 180 розібрати насос неможливо. Тому, при забрудненні варто спробувати прочистити його бензином. Якщо це не призвело до бажаного результату, то потрібна заміна.
Індивідуальна несправність мастильної системи Stihl MS 180
Це одна з найбільш популярних моделей, тому хотілося б розповісти про неї детальніше. У неї є одна особливість, не характерна для пилок інших моделей. Проблема полягає в тому, що в місці де маслопровід фіксується в корпусі пилки відбувається розгерметизація. Помітити це можна по масляним потьокам на днище пилки.
Чтобы это исправить, нужно снять ручку, достать шланг и очистить его. Нанести на посадочное отверстие герметик и вставить шланг обратно. Это герметично зафиксирует трубку, предотвратит вытекание. Ну а если уже ремонт не поможет и необходимо менять запчасти для бензопилы Штиль на новую, тогда можно обратиться в сервисных центр за помощью дипломированных специалистов.
Заключение
Більшість сучасних бензопил обладнані якісною системою змащення. Якщо ви виявили поломку, не варто продовжувати експлуатацію інструменту, щоб уникнути небажаних наслідків. Рекомендується звернутися з поломкою до професіонала, це дасть гарантію надійності і запобіжить від можливих ускладнень. Якщо ж вирішили самі усунути несправність, то нові запчастини для бензопил можна купити в будь-якому спеціалізованому магазині або сервісному центрі.